بازاریابی با ماشین یادگیرنده

آینده بازاریابی با ماشین یادگیرنده

آیا از دلایل اینکه آینده بازاریابی با ماشین یادگیرنده عجین است آگاه هستید

امروز سیستم های کسب و کار هوشمند به معنی داشتن کسب و کار هوشمندتر و سودآورتر است. 

ماشین های یادگیرنده را می توان نوعی استفاده از هوش مصنوعی (AI) دانست که به سیستم بازاریابی این امکان را میدهد تا به طور خودکار از تجربیات قبلی آموزش دیده و بهبود یابد (بدون اینکه به طور صریح برنامه ریزی شده باشد).

ماشین یادگیرنده بر پایه توسعه برنامه های کامپیوتری متمرکز شده است و می تواند به داده ها دسترسی پیدا کند، این داده ها را تجزیه و تحلیل کرده و از آن برای یادگیری استفاده نماید.

این محصولات فقط محصولاتی مانند Siri و آمازون اکو  نیستند و محدود به شرکتهایی که معمولا عنوان بودجه های تحقیق و توسعه زیادی دارند، مانند گوگل، فیس بوک و مایکروسافت نمیشود.

در واقع، ماشین یادگیرنده کمک می کند تا شرکت ها کارآمدتر شده و درآمدزایی بیشتری داشته باشند.

۵ دلیل برای اینکه چرا ماشین های یادگیرنده آینده بازاریابی را در دست دارند

در اینجا پنج دلیل اینکه چرا شرکت های رو به رشد باید شروع به استفاده از استراتژی بازاریابی ماشین های یادگیرنده کنند، آورده شده است. 

۱- زمان واقعی را به زندگی می آورد

عبارت “زمان واقعی” سالهاست که در میان بازاریابان مطرح شده است، اما تا زمانی که ماشین یادگیرنده بوجود نیامده بود، واقعا امکان پذیر نبود.

هیچ سیستم پیشینی دیگری نتوانست سطح پاسخگویی نزدیک ماشین یادگیرنده فراهم کند.

مصرف کنندگان شاهد تغییرات لحظه ای بودند که بر اساس داده های تقریبا نامحدودی که برای پردازش ماشین ایجاد می کردند، بودند.

مطالب بیشتر
منع برندها از تبلیغات سیاسی در فیس بوک

تبلیغات فیس بوک فقط یک نمونه از این تغییرات است.

یک وبسایت را مشاهده کنید، نیازی نیست زمان زیادی صرف کنید تا یک تبلیغ روی صفحه برای شما به نمایش آورده شود. 

مدیرعامل آدینتون، شرکت تولید کننده ماشین های یادگیرنده و راه حل های کسب و کار، رافا جیمنز میگوید: «ماشین یادگیرنده و تکنولوژی های مدرن فرصت های جدیدی برای سرمایه گذاری در بودجه بازاریابی هوشمند بوجود آورده است.

این تکنولوژی های جدید به شرکت ها این امکان را میدهد تا چندین تن اطلاعات را در زمان واقعی ، هفت روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز تحلیل کنند، ایده های خوبی بدست آورند، بیگ دیتا ایجاد کرده و ایده های قوی و قابل اجرایی ایجاد کنند که امروزه برای همه کسب و کارها اهمیت زیادی دارد.»

۲- بزرگ ترین دشمن بازاریابی کسب و کار را حذف میکند

بازاریابی در کسب و کار مؤثر است که بتواند پیام بیزینس را به مخاطبین برساند و با آن ها ایجاد تعامل کند. این چالش در یک مساله بسیار ساده در فعالیت های بی بازده بازاریابی نهفته است.

برای ایجاد یک استراتژی بهتر، کمپین های بازاریابی یک رویکرد آزمون و خطا را اتخاذ کرده اند.

این کمپین چه به صورت آنلاین یا آفلاین، کمپین هایی هستند که عمدتا بذر را در خاک پاشیده و امیدوارند تا بعضی از این بذرها ریشه بدهند. 

تصور کنید تلاش های بازاریابی شما توسط افرادی که هدف شما بودند، دیده شده است – افرادی که بدنبال آنچه شما پیشنهاد داده اید، میگشتند، یا رفتار آنلاین آن ها نمایانگر این است که احتمالا به خدمات یا محصولات شما علاقمندند.

مطالب بیشتر
کمیپن چند رسانه ای کالوین کلین

ماشین یادگیرنده این پتانسیل را دارد که بسیاری از بازاریابی های نامناسب را کاهش دهد.

با استفاده از داده های رفتاری، بازاریابان این امکان را دارند که در یک روش کارآمد مخاطبان را هدف قرار داده و با اینکار احتمال تبدیل خریداران به مشتریان را بسیار افزایش می دهد. 

۳- دری به سوی پیش بینی بازاریابی باز میکند

حرفه ای ها در طول سال ها با پیش بینی بازاریابی، یا پیش بینی تقاضا به جلو رفته اند.

در بسیاری از موارد، این برنامه ریزی بر اساس روند و الگوهای خرید سازگار انجام شده است.

استفاده از AI برای اهداف بازاریابی، موارد دقیق تری را به تصمیم گیرندگان ارائه میدهد: این روش به احتمال زیاد قبل از اینکه مشتریان بدانند که به چه چیزی نیاز دارند، آن را به آن ها ارائه میدهد.

با اینکه این اقدامات شاید هنوز پیشنهادی باشند، اما توسط داده هایی که به آنها داده میشود، به این موراد دست می یابند و به عنوان پیشنهادهای کور کورانه به یک مصرف کننده ارائه نمیشوند. 

۴- این ساختار به محتوای بازاریابی کمک میکند

کپی رایترها از این دیدگاه در شرکت خود و یا برای مشتری استفاده میکنند و از آن در ساخت تبلیغات و کمپین بازاریابی ایمیلی که با مخاطبان صحبت میکنند، استفاده میکنند.

با اینحال، تا حد زیادی این نویسندگان حرفه ای باید با راهکار قدیمی و حدس های آموزشی کار کنند.

ماشین یادگیرنده این مسیر را کوتاه کرده و راه حل بهتری ارائه میدهد: این سیستم ابزار واقعی تجزیه و تحلیل را ایجاد میکند تا بازاریابان بدانند که باید چه چیزی را بگویند تا مخاطبان به آن واکنش دهند.

مطالب بیشتر
هوش مصنوعی در بازاریابی

تاثیر تحلیل احساسات در توییتر، که در آن بازاریابان میتوانند بلافاصله به گفت و گو اجتماعی پرداخته و آن را کنترل کنند و مخاطب را هدایت نمایند یکی از این نمونه هاست.

متخصصان برند و کپی رایتر ها میتوانند بلافاصله در پاسخ به نظرات و جواب های تکراری تبلیغات را تغییر داده و پیام درست را ارسال کنند. 

۵- هزینه ها را کاهش میدهد

اکنون تقریبا همه جای دنیا به صورت آنلاین درآمده است و میتوان از ماشین یادگیرنده برای مدیریت برخی از چالش های سخت بازاریابی استفاده کرد.

هزینه همیشه در بالای لیست مشکلات بازاریابی قرار دارد. 

ماشین یادگیرنده بخاطر نیاز به افراد کمتر برای اجرا، از هزینه های بازاریابی میکاهد و هزینه های ارتباطی را نیز به شدت کاهش میدهد، زیرا اکثر مشتریان میتوانند بواسطه ایمیل های خودکار، پست رسانه ها و تبلیغات آنلاین و یا سایر محتواها به روز میشوند. 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید