بازاریابی و تبلیغات با بلاک چین

بلاک چین در فضای تبلیغات دیجیتال

بازاریابی و تبلیغات با بلاک چین

بلاک چین (Blockchain): بزرگترین چالش صنعت دیجیتال که هرگز حتی فکر آن هم نمیکردید

این یک بیانیه نیست، بلکه تکنولوژی است که چندین سال در چمن های فضای دیجیتال پنهان شده است و در حال حاضر شروع به گستردگی و افزایش در تمام خطوط صنعتی است

با تمام سر و صدایی که در مورد ارزهای کددار مانند بیتکوین، لایتکوین و اتریوم برپا شده است و نوساناتی که در این فضا ایجاد شده است، باز هم نمیتوان شما را بخاطر اینکه نمیدانید این تکنولوژی(که پایه و اساس بوجود آمدن تمام این ارزها می باشد) پتانسیل ایجاد تغییرات بنیادی در شمار زیادی ازصنایع و ایجاد فرصت های دارد، شماتت کرد

بلاک چین چیست؟

بلاک چین در سال ۲۰۰۸ توسط کد نویسی به نام ساتوشی ناکاماتو به عنوان یک دفتر حساب شفاف بوجود آمده بود.

در واقع این روش راهی برای ردیابی جابجایی ارزها یا دارایی های دیجیتال از یک شخص به شخص دیگر است.

امکان پاک کردن این دفتر مالی طبقه بندی شده ،زمانیکه به طورهمزمان به تمام دستگاه ها متصل است، وجود ندارد. با این روش ما یک روش اندازه گیری منفرد داریم که به ما این امکان را میدهد تا به طور قطعی یک رویداد، وظیفه یا انتفال را به اثبات برسانیم.

این کدها را نمیتوان به صورت فیزیکی از بین برد و یا آن ها را دستکاری کرد، مگر اینکه تمام اسناد به طور همزمان در هر یک از حساب ها تغییر داده شوند.

چالش بزرگ

به طور عملی تر بلاک چین به چه معناست؟

مطالب بیشتر
بازاریابی با داستان سرایی در ۲۰۱۸

با نگاهی خاص به صنعت رسانه ای، این تکنولوژی به ما فرصتی برای مقابله با برخی از بزرگترین چالش هایی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم، میدهد – تقلب تبلیغاتی، نرم افزارهای مخرب، ترافیک ربات و شفافیت در معاملات بین طرفین معامله.

این دوره جدیدی است که IAB از طریق آزمایشگاه فنی خود یک گروه کاری جدید را برای بررسی نقشی که بلاک چین در صنعت تبلیغات آمریکا خواهد داشت ایجاد کرده است و این نشان از اهمیت و مشروعیت بلاک چین ها در این صنعت دارد.

ما شاهد قایقی از بازیکنان جدید در بازار هستیم که از بلاک چین به عنوان ستون فقرات کسب و کار خود استفاده میکنند.

در حال حاضر یکی از قابل توجه ترین موارد BAT یا Basic Attention Token است که توسط تیمی که موسسان موزیلا و فایرفاکس ساخته شده است.

این فعالیت جدید در پلتفرم مرورگرها شجاع (Brave) نام گذاری شده است.

آن ها از بلاک چین برای اینکه به صورت ناشناس توجه کاربر را بر روی پلتفرم کنترل کنند و متعاقب آن به ناشران پاداش دهند، استفاده میکنند.

این کار متعاقبا میتواند  بواسطه افزایش ROI، هدف گذاری پیشرفته تر و کاهش کلاهبرداری در تبلیغات سودآور باشد.

در حال حاضر  شرکت متاکس Adchain را راه اندازی کرده است که در آن با استفاده از بلاک چین بر روی کاهش کلاهبرداری تبلیغاتی کار میکند تا بتواند یک مبنای جامع برای چیزی که ناشران خوب به دنبال آن هستند، ایجاد کنند.

آن ها مردم را تشویق میکنند تا تعیین کنند چگونه یک ناشر معتبر شناخته میشود و سپس این ناشران را به لیست سفید خود اضافه نمایند.

مطالب بیشتر
آیا حذف کوکی ها توسط اپل یک بحران است؟

اینکار به برندها کمک میکند تا بتوانند برای سرمایه گذاری بر روی یک ناشر خوب تصمیم گیری کنند.

NYIAX به دنبال حرکت به سمت بازار انگلستان و ارائه یک مدل مبتنی بر آینده برای خرید در رسانه ها می باشد.

 آن ها قصد دارند با استفاده از چارچوب Nasdaq و تکنولوژی بلاک چین، برای تبلیغ کنندگان یک بازار شفاف و قابل اطمینان به منظور ایمن سازی و بازبینی مجدد آگهی های تبلیغاتی در آینده بازاریابی استفاده کنند.

این تکنولوژی هنوز در روزهای اولیه خود قرار دارد، اما بررسی های اولیه در خصوص نبردهای صنعتی و محدودیت های آن در حال انجام است.

میتوانیم با اطمینان بگوییم که در کسب و کارهای فوق العاده و جدید با راه حل های خلاقانه بوجود خواهند آمد و دیدگاه جدیدی در خصوص برخی از سخت ترین چالش ها در فضای تبلیغات دیجیتال بوجود می آید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید