برترین بازاریاب های زمان

برترین بازاریاب های زمان (۲)

برترین بازاریاب های زمان

بخش دوم

۷ری کروک (۱۹۰۲۱۹۸۴)

او بخاطر انجام برخی از تغییرات نوآورانه درمدل های فرانچایز سرویس های غذایی معروف شده بود.

کروک مک دونالد را به شرکت فست فودی که امروزه میبینید تبدیل کرد. او میخواست خدمات و کیفیت مک دونالد در تمام مناطق یکسان باشد.

این موارد بود که کروک را تبدیل به یک بیزینسمن هوشمند در دنیای امروز کرد. او برای دیزلی لند که خواستار قرار دادن یک مک دونالد در دیزنی لند بودند نامه نوشت و درخواست آن ها را بخاطر اینکه میخواستند سیب زمینی در این مکان به نفع دیزنی ۵ سنت گرانتر فروخته شود، رد کرد چون نمیخواست پول مشتریان وفادارش را بخورد. 

۸والت دیزنی (۱۹۰۱۱۹۶۶)

والت دیزنی، شرکت پیشرو در صنعت انیمیشن شرکت رسانه خودش را به یک استودیو تولید تبدیل کرد.

در مقاله ای که امریکن اکسپرس نوشته بود آمده است که «برای ایجاد یک دنیای دیزنی چشمگیر که بتواند کم کم بازار خود را داشته باشد، والت دیزنی قبل از اینکه برای عموم مردم باز شود هم به شرکت و هم به کارمندان پارک، سواری میداد

او به اعتماد پذیری برای داشتن یک تجربه رویایی اعتقاد داشت و آن را هم در جزییات و هم کیفیت کاملا به کار برد.

او تجربیاتی را ایجاد کرد که خودشان، خودشان را بازاریابی کردند. 

۹ماری کی اش (۱۹۱۸۲۰۰۱)

ماری کی اش بخاطر بازاریابی شبکه ای که بوجود آورد معروف است. اولین قانون بازاریابی که او ارائه کرد «مخاطب را بشناسید» بود.

مطالب بیشتر
همایش تحقیقات بازار : TMRE

اولین کار برای افرادی که دنبال کارهای کم و کوتاه مدت بودند: زنان خانه داری که از خانه داری و مادر بودن خسته شدن بودند اما نمیخواستند کار ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر داشته باشند.

او از این نیروهای کار را تحریک کرد تا تبدیل به فروشندگان برتر شوند و کسب و کارش را به گوش همگان برسانند و در ازای آن هدایای مانند کادیلاک های صورتی و یا تبدیل آن ها به تبلیغ گران تلفنی برای فروش محصولات شرکت بدست آورند.

۱۰استیو جابز (۱۹۵۵۲۰۱۱)

این لیست بدون اینکه نام استیو را ببریم کامل نبود. یکی از خلاق ترین بازارها تا کنون. استیو ارزش برجسته بودن را بدست آوردخاص بودن ، شکست هنجارهای فعلی.

او بر روی ایجاد بهترین چیزهایی که میتوانست طراحی کند تمرکز کرد و میدانست که خودشان عامل فروش خودشان خواهند شد.

او پیام های بازاریابیش را رمزآلود نگه داشت و بر روی حرکاتی که انجام میداد تمرکز کرد. او تفاوت را به آغوش کشید و همه چیز را زیبا کردو آن را در تمام کارهایی که انجام داد به نمایش گذاشت.

میتوان گفت که متفاوت فکر میکرد. 

۱۱ ست گودین (۱۹۶۰)

یکی از دلگرم کننده ترین ویژگی گودین به عنوان یک بازاریاب، صداقت و اعتبار وی بود. او برخی از بهترین کتاب های روز در زمینه بازاریابی منجمله فروشندگان قبیله و لینچین را نوشت.

وی در کتاب و وبلاگش در مورد چگونگی جذب مخاطب و تمرکز بر ارزش تمرکز می نماید.

او به ما آموخت که مردم جذب جذابیت می شوند و شما باید منحصر به فرد باشید. 

مطالب بیشتر
۴ ابزار آنلاین که به توسعه برند شخصی کمک میکند
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید