تجربه مشتری

وال مارت از روبات برای قفسه های خود استفاده میکند

وال مارت از روبات برای قفسه استفاده میکند

 یک تجربه فوق العاده و شخصی در زمان خرده فروشی پیش از ورود مشتری به فروشگاه شروع می شود – اطمینان یابید که مشتری هرچه می خواهد در انبار، قفسه ها وجود دارد و پیدا کردن آنها آسان است.

Walmart غول خرده فروشی، از روبات های اسکنر برای اطمینان از وجود چنین مزیتی استفاده میکند. 

ربات هایی که کوچک به نظر میرسند، همان زباله جمع کن ها که با دستانی رو به بالا سعی در «دیدن» دارند، یک پیشرفت تکنولوژیکی حقیقی  را به نمایش در نمی آورد.

به هرحال، سال هاست روبات ها با سرعت در طبقات کارخانه و طبقات انبار حرکت میکنند تا مواد را شناسایی کرده و آنها را جابجا کنند.

این مفهوم جدیدی برای فروشگاه هاست – Walmart در ۵۰ نقطه ربات هایی را راه اندازی کرده است – و نگاهی به احتمالات زیاد اتوماسیون و افزایش تجربه خرده فروشی فیزیکی ایجاد کرده است.

این مورد برای مشتریان ایجاد می شود، اما کارکنان چه؟ Walmart می گوید که در اثر این ابتکار پیش بینی نمیشود که هیچ شغلی از بین برود.

در واقع، آنها اشاره می کنند که روبات ها می توانند حسابرسی های قفسه را به طور موثرتری نسبت به کارگران انسانی انجام دهند – و مشکلی با تکراری بودن کارن ندارند.

البته، اتوماسیون باعث کاهش نیروی انسانی در انبارها و کارخانجات شده است، اما در فروشگاه ها نیاز به روبرویی با مشتری میباشد.

در تئوری، روبات ها میتوانند کارکنان فروشگاه را از کارهای روتین آزاد کنند تا آنها خدمات بهتری به مشتریان ارائه کنند.

مطالب بیشتر
به رغم بهبود تجارب دیجیتال، مشتریان هر روز ناراضی تر میشوند

InMoment یک پشرو در مدیریت تجربه مشتری است که در سال ۲۰۱۷ در Forrester Wave ایجاد شد که با تجزیه و تحلیل بازخورد مشتری بینش های عملی ارائه میداد.

من از اندرو پارک، مدیر ارشد استراتژی تجربه مشتری پرسیدم که آیا حرکت Walmart، تغییرات بزرگی در محیط خرده فروشی ایجاد می کند یا خیر.

وی گفت: “این کار قطعا نیاز به ترکیبی از انسان و ماشین آلات است.

این فقط نمونه کوچکی از کارهایی است که انسان ها به خوبی انجام نمیدهند.”

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید