رمز موفقیت بازاریابی برند کوکاکولا

رمز موفقیت بازاریابی برند کوکاکولا

رمز موفقیت بازاریابی برند کوکاکولا

کوکا کولا: یا باید برند بسازیم و یا خرده فروشان آنلاین برنده میشوند

کوکا کولا تمرکز خود را بر روی برندهای جدید گذاشته است و تاکید میکند میخواهد به نوبه خود به رشد و پیشرفت دست یابد و از روش آزمون و خطا و یادگیری برای حرکت در این بازار که به سرعت در حال تغییر است استفاده کند.

بر اساس گفته های یکی از بازاریابان ارشد کوکا کولا، خلق برند و ایجاد وفاداری دربین مصرف کنندگان، کلیدی برای رسیدن به موفقیت در میان خرده فروشان آنلاین رو به افزایشی نظیر آمازون است.

ژاویر مزا، مدیر ارشد بازاریابی بخش نوشیدنی های گازدار کوکاکولا، طی یک گفتگوی انحصاری با مجله مارکتینگ ویک اذعان داشته است: “تنها راه برای بقا در کسب و کار، خلق برند است.

لحظه ای که ما دست از خلق برند برمیداریم، خرده فروشان بازار آنلاین دست به کار میشوند.”

وی افزود: ”زمانی که مردم تصمیم میگیرند که کوکاکولا بخورند آن زمان است که آمازون تصمیم میگیرد برندی که در دست دارد را به آن ها بفروشد.“

مزا درباره اولین روزی که در نقش مدیرارشد بازاریابی شروع به کار کرد و درباره رویدادی که اوایل ماه برای کوکاکولا در آتلانتا آمریکا برنامه ریزی کرد، صحبت کرد.

او بیش از ۲۰ سال در این شرکت مشغول به کار است، و ۱۸ ماه پیش در سمت معاون بازاریابی آسیا و اقیانوسیه مشغول به کار است.

او درباره اینکه چگونه وقتی حرف از نوآوری میشود، کوکاکولا با چابکی و سرعت این کار را انجام میدهد.

مطالب بیشتر
جنبش KFC برای حفاظت از محیط زیست

برای مثال، در ژاپن، این شرکت دومحصول را در یک هفته رونمایی کرد، که هریک از آنها قبل از اینکه این شرکت تصمیم بگیرد آن ها را به طور گسترده تولید کند و یا در حد ایده باقی بماند، به مدت شش هفته مورد بررسی قرار گرفت.

مزا توضیح داد: ”یکی از کارهایی که بیزینس ژاپن انجام داد این بود که خیلی سریع دریافت کدام محصول شانس بقا در بازار را دارد و کدامیک باید حذف شود.“

نوآوری سریعتر یکی از نقاط کلیدی مدیرعامل این شرکت جیمز کویینسی است که به نظر میرسد وی برای حفظ کسب کار در بالاترین جایگاه در روند های جدید و چگونگی تغییر تقاضا مصرف کننده بر روی آن تمرکز کرده است.

این امر موجب تغییر فرهنگ در شرکت این غول نوشیدنی و به نوعی یک نوع راه اندازی شده است.

به گفته مزا: ”زمانیکه سرعت تغییر بیرون شرکت بیشتر از درون است، شما شروع به باخت میکنید.“

منبع: مارکتینگ ویک

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید