قوانین انگلستان

قوانین انگلستان درباره تبلیغات جنسیتی

مبارزه با تبلیغات جنسیتی

قوانین انگلستان

اداره استانداردهای تبلیغات انگلستان (ASA) در خصوص تبلیغات جنسیتی و استریوتایپ ها در تبلیغات با این ادعا که این تبلیغات برای جامعه مضر هستند، خطوط سختگیرانه تری گذاشت .

برای مثال تبلیغاتی که بیننده در آن شاهد این است که زنان برای تمیز کردن خانه بهم ریخته تنها گذاشته شده اند و این درحالی است که مردان نمیتوانند ساده ترین کارهای خانه را نیز به انجام برسانند. 

شرکت آئودی یک کپین راه اندازی کرد که در آن یک همسر(خانم) از یک ماشین استفاده میکرد.

این خیلی خوب نیست.

در حال حاضر، ASA تبلیغاتی که جنسیت گرایی نامناسب را رواج دهد غدقن کرده است (مواردی مانند تبلیغات دستگاه های آمریکایی که برای جنسیت دانش آموزان دختر ساخته شده است.) 

و همچنین تبلیغ ایده های لاغری ناسالم نیز ممنوع است، اما استریوتایپ های جنسیتی گاها از دست قوانین شبکه ای ASA در میروند.

تبلیغاتی مانند دنیای پروتئین و تلاش برای «اندام های مناسب ساحل» که در تابستان گذشته تبلیغ شده بود، و باعث شد صدها نفر از عموم مردم به آن شکایت کنند و فریاد اعتراض برآورند و حتی ۶۰۰۰۰ نفر بیانیه ای در این رابطه امضا کردند و ASA آن را به عنوان یک «توهین همه گیر» در نظر نگرفته بود.

دنیای پروتئین با این تبلیع تنها برای اینکه نشان دهد این تبلیغ برای کاهش وزن بوده است، به دردسر بزرگی افتاد. 

اما اینگونه استریوتایپ های جنسیتی، که در آن انتظار میرود به روش خاصی نگاه یا عمل کنند، با شروع سال ۲۰۱۸ زمانی که قوانین جدیدی لحاظ شود با سختگیری های بیشتری روبه رو خواهند بود. 

مطالب بیشتر
توییتر خبر از شکل گیری پنل کاملا زنانه در CES داد

گای پارکر، مدیر عامل ASA در بیانیه ای گفته است، «وقتی تبلیغات یکی از عوامل بیشماری است که به تبعیض جنسیتی کمک میکند، استانداردهای تبلیغاتی سخت تر میتواند نقش مهمی در مقابله با نابرابری ها و بهبود دستاورد برای افراد، اقتصاد و جامعه بازی کند.

در هفته ای که اولین بازیگر زن را به عنوان بازیگر دکتر بازی کرد، باعث شد بحث های زیادی در این زمینه ایجاد شود، ASA ممکن است راه درازی برای اینکه بتواند جامعه انگلیسی را وارد قرن ۲۱ کند، دارد.

جولیت هایگارت، مدیرعامل آژانس بتی مک گینس، از این حرکت ASA پشتیبانی میکند.

او گفته است، «آگاهی باید به عنوان یک ریسمان در طول پروسه ساخت جامعه انجام شود.

ما به عنوان آژانس تبلیغاتی، نمیتوانیم درباره کمک به فرهنگ حرف بزنیم و سپس از مسئولیت هایی که داریم عقب بکشیم.

ما افکار و نگرش ها و ایده ها را شکل میدهیم، و نباید موارد منفی را تایید کنیم.»

قوانین جدید انگلستان را با کشورهای دیگر به خط سایر کشورها می آورد- شامل نروژ، اسپانیا، فنلاند، ایرلند، آلمان، هند، ایتالیا، آفریقای جنوبی، کانادا و فرانسه- که در آن تبلیغات با استریوتایپ های جنسیتی با قاطعیت جلوگیری میکند.

ASA به ۲۸ کشور توجه کرده است و دریافته است که ۲۴ مورد از آن ها در تبلیغاتشان استریوتایپ های جنسیتی را محدود میکنند. 

در آمریکا، واحد بررسی تبلیغات کودکان قوانین اتخاذ کرده است که در آن «در تبلیغات باید از استریوتایپ های اجتماعی اجتناب شود» اما هیچ راهنمایی برابری برای تبلیغات در تمام سطوح وجود ندارد.

مطالب بیشتر
کمپین تبلیغاتی پرنسس کروز

ASA به زودی حرکت اتحاد غیراستریوتایپ را راه اندازی میکند، که توسط Unilever,Procter & Gamble, WPP, Diageo, Google و Facebook پشتیبانی میشود، و استریوتایپ های جنسیتی را در تبلیغات در مقیاس جهانی به چالش می کشد. 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید