توسعه مدل جدید بازاریابی

M3 مدلی جدید در بازاریابی

اشلی فردلین: زمان آمدن مدل جدید بازاریابی رسیده است

مدل جدید بازاریابی

سازمان ها نیاز به اتخاذ یک مدل جدید دارند تا با آن بازاریابی دیجیتال و کلاسیک را با هم ترکیب کنند۰ به همین دلیل است که مدل بازاریابی مدرن معرفی شد.

افزایش کانال ها و تکنولوژی های جدید تغییرات زیادی بر روی محیطی که بازاریاب ها در آن فعالیت دارند داشته است.

اما روشی که بازاریابی با آن آموزش داده شد، آموخته شد و به اجرا درآمد بسیار تفاوت کرده است.

این شرایط ماندگار نیست.

ما نیاز به یک چارچوب یکپارچه جدید داریم تا به عنوان مرجع بازاریابی مدرن را در آن جای دهیم.

علاوه بر نیاز به چارچوب جدیدی داریم، الزامات جدیدی برای رقابت در بازاریابی و توانمندی های آن در حوزه های تخصصی مانند داده و تحلیل آن، تجربه مشتری، محتوا، کانال های چندگانه و شخصی سازی وجود دارد که هنوز به خوبی شناخته نشده اند و یا نیاز آن ها به خوبی رفع نشده است.

این موارد در صنعت بازاریابی اذعان شده اند اما با قطعیت در هیچ مدلی آورده نشده اند.

بخاطر این تغییرات و ظهور موارد دیجیتال، عملکرد بازاریابی وارد یک بحران وجودی میشود: وظایف در بازاریابی مشخص نیست، معلوم نیست که در آن به چه مهارت هایی نیاز است و نه میدانیم چگونه خود بازاریابی را سازماندهی کرده و اختلال ها را حل و فصل نماییم.

این موارد نه تنها در خصوص نحوه تعامل با دیگر کارکردهای این کسب و کار میشوند، بلکه حتی مربوط به موضوعات داخلی خود صنعت و قرار گرفتن «دیجیتال» در برابر دنیای «سنتی» است.

مطالب بیشتر
مزایده Toys R US در آسیا

اخیرا در یکی از مقالات هاروارد ، مقاله ای با عنوان «مشکلات با مدیران ارشد بازاریابی» منتشر شده است، و به ما یادآوری میکند که مدیران ارشد بازاریابی بالاترین گردش مالی را در سطح C دارند.

طبق تحلیل کارشناسان مدیریت استعداد، مدیران ارشد بازاریابی به طور میانگین ۴/۱ سال در دفتر هستند که این میزان برای یک مدیرعامل هشت سال می باشد.

ارتباط بین مدیرعامل و مدیر ارشد بازاریابی نیز خود یک مشکل است.

در یک نظرسنجی جهانی که توسط گروه بازاریابی فورچون در سال ۲۰۱۲ در خصوص بزرگی این مشکل انجام شد، مشخص گردید که۸۰٪ از مدیران عامل به مدیران ارشد بازاریابی اعتماد نداشته و یا به آن ها بی اعتنا هستند.

چرا رهبران بازاریابی در مشاغل خود با چنین تصدی های به نسبت کوتاه مدتی مواجه هستند؟ این بخاطر طراحی ضعیف شغل است که از پیچیدگی و سردرگمی در خصوص عدم شناخت ماهیت وجودی بازاریابی نشات میگیرد.

اگر ما توانیم برای شروع یک پارادایم جدید در بازاریابی قالبی را تعریف کنیم با پیامدهای جدی مواجه خواهیم شد.

به همین دلیل و برای رفع این مشکل مدل بازاریابی مدرن (M3) ایجاد شده و توسعه یافته است.

بدون وجود مرجعی مانند M3 برای کمک به تشریج انتظارات سازمان از عملکرد بازاریابی، ما همچنان شاهد آشفتگی هایی هستیم ارزش مخربی دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید