پیشتازی اپل در بازاریایی و فروش

دلیل پیشتازی اپل در بازاریایی و فروش چیست

پیشتازی اپل در بازاریایی و فروش

چرا علیرغم قیمت بالای آیفون، مشتریان نمیتوانند در برابر خرید آن مقاومت کنند؟

اپل در هفته گذشته از مدل های جدید گوشی خود با نام های  iPhone XR, iPhone XS and iPhone XS Max رونمایی کرد و شروع قیمت هر یک از این نمونه ها از ۷۴۹ دلار، ۹۹۹ دلار و ۱۰۹۹ دلار بود.

این خبر بی شک مصرف کنندگان را با وعده هایی که میدهد در نگهداری از آیفون مصمم میکند مگر اینکه این گوشی ها عملکرد بدی داشته باشند.

دیگران به تلفن های اندروید متعهد هستند و برخی بخاطر افزایش قیمت در گوشی های اپل آن ها مسخره میکنند و میگویند از گوشی های اندروید عقب مانده است.

علیرغم تمام خودنمایی های آنلاین این شرکت، در چند گزارش رسانه ای آورده شده است که iphone X  و iphone XS Max فروش خواهند رفت.

و این اولین پیروزی آیفون نیست. 

طرفداران این برند نیز به صف کشیدن متعصبانه برای خرید آیفون جدید معروف هستند.

روزنامه بیزینس اینسایدر، سال گذشته در گزارشی اعلام کرده بود که پیش فروش iphone X در چند دقیقه به پایان رسید و تقاضا بیش از میزان ظرفیت بود این در حالی است که در سال ۲۰۱۶ ، روزنامه مورنینگ پست چین جنوبی گفته بود که تمام آیفون ۷ پلاس در کمتر از ۱۰ دقیقه به فروش رفت.

در آن زمان قیمت ها به نسبت گران به حساب می آمد.

پس چه چیزی در آیفون وجود دارد که باعث میشود توان مقاومت در برابر خرید این محصول از دست برود؟

اندرو کرومبی، موسس کرومبی دیزاین، اپل را به عنوان یک «برند شناخته شده قوی» معرفی کرده است که در دنیای تکنولوژی یک برند لوکس به شمار میرود.

مطالب بیشتر
مدیر جدید بازاریابی و فروش رزوود هنگ کن

وی گفته است که برندهای قدرتمند برای رساندن محصولات معمولی تعلل میکنند و هربار ضرر بیشتری میدهند. اگرچه ، برندهای تکنولوژیک به نسبت صنایع دیگر در خطر بیشتری هستند و لبه تیغ خلاقیت بخش اصلی وعده های احساسی برندها به شمار می آید. کرومبی افزود:

“اپل نشان داد که راه سودآوری این دسته تنها به خلاقیت در محصول ارتباط ندارد”

 

وی افزود: این مثال خوبی از ارزش مدیریت برند خوب و اجرای قدرتمندی است که وی میتواند داشته باشد.

به هرحال، اپل در پایان به چیزی بیش از طرفداران  با سودهای اندک نیاز داردو  باید نوآوری های مهم فنی برای توجیه قیمت های زیاد خود ارائه کند.

آشوین آنامالایی، استراتژیست ارشد شرکت بی استراتژیک گفته است، اپل قیمت گوشی جدید خود را بیش از ۱۰۰۰ دلار آمریکا قیمت گذاری کرده است و کاملا مشخص است که هدف این بردن از این کار این است که یک محصول لوکس برای منطقه جغرافیایی خاصی باشد. به گفته وی:

 

“باور من این است که هدف اپل این است که حساب خودش را از باقی برندهای تلفن در بازار جدا کند.”

 

بدین ترتین، هدف این برند این است که تبدیل به برندی لوکس و برخلاف برندهای رقیب خود باشد. این کار به اپل این امکان را میدهد تا تبدیل به معیار بهترن انتخاب از نظر کیفیت خلاقانه به شمار رود.

آنامالایی گفت: “سرمایه گذاری سنگین برای درک کیفیت، مانند طراحی محصول، طراحی داخلی فضای فروشگاه، کمپین های تبلیغاتی، رابط دیجیتال و مدیریت، این برند را تبدیل به یکی از مطلوب ترین برندها کرده است.

مطالب بیشتر
نمایشگاه تکنولوژی بازاریابی

همچنین در این گفتگو، مدیر عامل شرکت Fusionbrand مارکوس اسبورن، گفت که وقتی مصرف کنندگان آیفون را خریداری می کنند، آنها تمام اکوسیستم اپل را خریداری میکنند و به آن میپیوندند و با آن کار میکنند و این تمام چیزی است که یک برند می تواند داشته باشد.

ازبورن گفت: اپل درک کرده است که سازمان یعنی برند. این یعنی تعامل در هر نقطه و هر جایی و این اپل را در جایگاه بهترین ها قرار می دهد.

آزبورن گفت :ممکن است برخی استدلال کنند تکنولوژی به کار رفته در آیفون پایین تر از سایر گوشی هاست و حتی از میزان متوسط هم کمتر است.

وی شرح داد که iOS بر روی سخت افزاری که در انحصار اپل است ایجاد شده است و برخلاف گوشی های اندروید می باشد، از اینرو به روز رسانی اپل می تواند آسان تر بوده و در زمان کوتاه تری انجام شود.

آیفون X به احتمال زیاد در سال جاری به تعداد ۱۵۰ میلیون دستگاه به فروش خواهد رفت  که این بیش از انتظارات بوده است و موجب ناتوانی در رقابت با این برند شده است.

اپل تحقیقات خود را انجام میدهد و میداند که نقطه قیمت گذاری مورد قبول برای آیفون جدید چیست

منبع : مارکتینگ اینتراکتیو

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید