سیسکو تصمیم به کاهش هزینه برگزاری رویداد گرفت

سیسکو تصمیم به کاهش هزینه برگزاری رویداد گرفت

تصمیم بازاریاب سیسکو برای کاهش هزینه بازاریابی

این بازاریاب سیسکو تصمیم به کاهش هزینه برگزاری رویداد گرفت

چرا این بازاریاب سیسکو تصمیم به کاهش هزینه برگزاری رویداد و استخدام متخصصین داده گرفت

وقتی مارک فیبس، معاون بازاریابی و ارتباطات آسیا پسیفیک ژاپن سال گذشته در این سمت شروع به کار کرد، دریافت با وجود اینکه سیسکو داده های بسیار زیادی دارد، اما بسیاری از آنها تبدیل به ایده و دیدگاه نشده اند.

وی که از اهمیت تبدیل داده به دیدگاه با خبر بود، یک تیم از کارشناسان و تحلیلگران دیتا را استخدام کرد تا از حجم این داده ها بکاهد و به سیسکو کمک نماید تا خلاقیت و علم را با تلاش های خود ادغام کند.

اما ایجاد چنین تیمی بدون هزینه نبود و از اینرو باید در بخش های دیگر صرفه جویی میشد که این موجب تقریبا ۲۰ درصد کاهش کلی تعداد رویدادها و بازاریابی های مرتبط به آن شد.

به گفته فیلیپ، در حالی که رویدادها، به ویژه رویدادهای بزرگ، جایگاه خودشان را در تلاش های بازاریابی سیسکو دارند، اما به اعتقاد وی رویدادهایی که توسط شرکت برگزار میشد بسیار زیاد بودند و وی تصمیم به کاهش تعداد آن ها گرفت.

علاوه بر این، بازاریابی مشارکتی بازگشت کافی نداشت.

از اینرو،این بازاریاب سیسکو تصمیم به کاهش هزینه برگزاری رویداد گرفت بر روی کار با شرکای کمتر تمرکز نماید اما کار بیشتر انجام دهد.

فیبس اذعان داشت که در زمانه کنونی، در بازاریابی و سرمایه گذاری بر روی داده باید تصمیمات جسورانی گرفته شود. وی افزود:

وقتی که مردم در یک فایل اکسل برای من داده میفرستادند، من آن را برایشان پس می فرستادم و از آنجا درخواست نتیجه گیری و فرضیه میکردم.

مطالب بیشتر
سهم آمازون از کیک تبلیغات

چون این ها مواردی بود که من خواستار دانستن آن بودم

براساس گفته های فیلیپ اینکه بگوییم شخصی که بیشترین دستمزد را میگیرد(معمولا مدیرعامل یا مدیر بازاریابی) باید تصمیمات کمپین جدید را بگیرد و یا جهت دهی بازاریابی را مشخص کند، دیگر پاسخگو نیست.

روزهای بازاریابی با تنها گفتن جمه «به ما اعتماد کنیدبه پایان رسیده است و بازاریابی باید در سطوح اجرایی دیده شود و به این اشاره داشته باشد که داده ها چه میگویند و شرکت ها چگونه باید «بازگشت سرمایه» را اندازه گیری کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید