تبلیغات در فیسبوک

تعلیق ۲۰۰ اپلیکیشن در پلتفرم فیس بوک

تبلیغات در فیسبوک و تبلیغ اپ ها توسط این شرکت

فیسبوک ۲۰۰ اپلیکیشن را به حالت تعلیق در آورد، در بازبینی این اپ ها سواستفاده از دیتا دیده شده بود

فیس بوک در پی بررسی اینکه کدام اپلیکیشن ها به حجم زیادی از اطلاعات دسترسی دارند، 200 اپلیکیشن را بر روی پلتفرم خود به حالت تعلیق درآورده است.

اینکار با توجه به تغییر سیاست های پلتفرم سال ۲۰۱۴ انجام شد، که در پی آن حجم دسترسی به مقدار داده ها در اپلیکیشن ها کاهش داده شد. در بیانیه فیس بوک نامی از اپلیکیشن هایی که به حالت تعلیق درآمده اند، آورده نشده است. 

این غول شبکه های اجتماعی در یکی از پست های وبلاگ خود اشاره کرد ۲۰۰ اپلیکیشن تعلیق شده هنوز در انتظار هستند تا در خصوص اینکه آیا واقعا از داده ها سواستفاده کرده اند یا خیر، بررسی شوند. فیس بوک در ادامه افزود اگر چنین موردی اثبات شود، اپلیکیشن بسته و ممنوع خواهد شد و از سریق وب سایت خود به کاربران اطلاع داده میشود تا ببینند آیا اپلیکیشن تا قبل از ۲۰۱۵ از داده های آن ها سواستفاده کرده است، یا خیر. اینکار مشابه کاری بود که کمبریج آنالیتیکا انجام داد. 

این پست وبلاگ بروزرسانی شده تحقیقات و کنکاش انجام شده توسط فیس بوک است که مدیرعامل فیس بوک، مارک زاکربرگ پیشتر در کمبریج آنالیتیکا قول آن را داده بود. وی افزود که پروسه تحقیق در حال انجام است و از دو فاز تشکیل شده است.

این تحقیق شامل یک بررسی جامع برای شناسایی تمام اپلیکیشن هایی است که به این مقدار از اطلاعات فیس بوک دسترسی داشتند.

مطالب بیشتر
فراخوان تمام مقالات بازاریابی

فاز بعدی مصاحبه درخواست اطلاعات (RFI) در مورادی است که فیس بوک نگران دسترسی به آن ها می باشد. در RFI یک سری سوالات درباره اپ و داده هایی که به آن دسترسی دارد پرسیده میشود – و گزارشاتی مبنی بر اینکه آیا امکان دسترسی به آن ها وجود داشته است یا خیر، ارائه میشود. 

فیس بوک افزود که تیم بزرگی از متخصصان داخلی و خارجی به سختی بر روی این پروژه و بررسی این اپ ها با حداکثر سرعت کار میکنند. 

وی در پست وبلاگ افزود «کارهای بسیاری بیشتری وجود دارد که باید انجام شود تا تمام اپ هایی که از داده های مردم در فیس بوک سواستفاده کرده اند را بشناسیم – و این زمانبر خواهد بود.

ما برای اینکه مطمئن شویم نتیجه این ارزیابی ها با دقت تمام و در بهترین زمان انجام شود، هزینه زیادی کرده ایم. ما شما را در نتیجه آخرین پیشرفت ها قرار خواهیم داد.»

رسوایی فیس بوک در کمبریج آنالیتیکا موجب شد که این شکرت ۶۰ میلیارد دلار خود را در بازار از دست بدهد و همچنین موجب شد تا مارک زاکربرگ، مدیرعامل این شرکت بخاطر اشتباهی که انجام شده است در مجلس آمریکا عذرخواهی نماید. 

با توجه به اطلاعات رسیده به کمریج آنالیتیکا، تفریبا ۶۵۰۰۹ کاربر در سنگاپور در معرض خطر استفاده نادرست از اطلاعاتشان قرار دارند.

این آمار توسط فیس بوک منتشر شده بود و تایید کرده که تقریبا ۱۰۹۶۶۶۶ حساب در اندونزی نیز در معرض خطر هستند. این کشور سومین کشور دنیا از لحاظ آسیب پذیری است. آمار مالزی در دسترس نبود. 

مطالب بیشتر
کنفرانس سالانه بازاریابی

علیرغم این رسوایی، هنوز هم بر روی پلتفرم این شبکه اجتماعی تبلیغات گذاشته میشود و ماه به ماه هزینه هایی که از سفر (۱۲۹٪) و بخش های مالی/حقوقی (۳۲٪) بدست می آید، بیشتر میشود. 

منبع: مارکتینگ اینتراکتیو

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید