بازاریابی بانک

راهکار بازاریابی بانک

راهکار بازاریابی بانک تورنتو

TD امیدوار است ظاهر جدید مشتریان را ترغیب کند تا از صندلی آن ها استفاده کنند

بازاریابی بانک

روز سه شنبه، بانک TD تورنتو یک کمپین تبلیغات سراسری با یک صندلی جدید براق و یک شعار جدید راه اندازی کرد – او شعار «بانکداری میتواند به همین آسانی باشد» را با شعار «برای شما آماده است» جایگزین کرد.

در تبلیغ تلویزیونی یک سری صندلی، شامل دوچرخه کودک، وسیله های درامر، صندلی کافی شاپ و مبل راحتی نشیمن نمایش داده  میشود.

نکته ای که در تمام آن ها وجود دارد برقراری ارتباط با سرویس های مالی  به سبکی منعطف تر است که بانک های بزرگ به سرعت آن ها را به کار میبندند تا با تکنولوژی هایی که به طور عمده کسب و کارشان را تغییر میدهد، رقابت کنند. 

ترزا مک لاگین، مدیر ارشد بازاریابی TD می گوید: «دنیا در حال تغییر است.

ما از خودمان پرسیدیم، آیا این صندلی هنوز هم کاربردی است، که از یک وسیله فیزیکی استفاده کنیم؟ چگونه این پیام را به چیزی که مشتریان برای آینده خود دنبال آن هستند، تعمیم دهیم؟»

صندلی راحت و نرم از سال ۲۰۰۱ برای بانک ها تبدیل به یک سمبل بازاریابی شده است.

این سمبل در پی دستاوردی که بانک TD از موسسه اعتبارات کانادا داشت معرفی شد که بخاطر رقابت با رقبا در ارائه خدمات به مشتری شناخته شده بود.

TD نیاز به یک استراتژی ارتباطی برای تقویت کردن هدف بالا بردن خرید داشت.

این بانک قبل از انتخاب صندلی، سمبل های دیگری از آرامش، نظیر دمپایی راحتی، روبدوشامبر و وسایل دیگر را نیز در نظر گرفت. 

مطالب بیشتر
معمای بازاریابی با واژه «کاملا طبیعی»

خانم مک گالین سال گذشته در استفاده از صندلی بازبینی و تجدید نظرهایی کرد، و بانک نیز اخیرا بزرگترین پروژه تحقیقاتی مشتری را در طول تاریخ خود از بین ۱۳۰۰۰ کاندیدا به انجام رسانده است.

یکی از نتایجی که از این نظر سنجی به دست آمد این بود که دریافتند ۷۹ درصد از افراد از آینده خود اطمینان ندارند. 

رقبای تازه به میدان آمده مانند Wealthsimple و Questrade از این ایده استفاده کرده بودند، و بر روی این ایده که سیستم های سرمایه گذاری شایع کمکی به افراد متوسط برای کنترل بر روی موضوعات مالی و یا حتی درک آن ها نمیکند، سرمایه گذاری های سنگینی کردند. 

جهت گیری جدید TD این بود که بدنبال نگرانی های مردم در خصوص آینده مالیشان باشد. 

راهکار بازاریابی برای موسسات مالی

خانم مک گالین گفته است: «ما بر این باوریم که مشتریان نیاز به تکیه بر نسخه جدیدی از آرامش دارند» بدین منظور، این بانک نگاه امروزی تری برای صندلی خود ایجاد کرد: صندلی انتخابی جمع و جور تر و مرتب تر است، و لبه های آن به جای اینکه گرد باشد، ترجیحا  چهارگوش است.

این یک تبلیع است، که TD در آن از انواع مختلفی صندلی برای رساندن پیام شخصی خود در پیام ها برای شخصی سازی خدماتش استفاده می کند، و در نهایت تبلیغ را به صندلی جدید ختم میکند.

«در گذشته، صندلی نمایانگر راحتی و آرامش فیزیکی بود… و ما نام این را صندلی مجازی بانکمان میگذاریم.»

کمپین بازاریابی برای TD در زمان حساسی رونمایی شد.

روز دوشنبه، یک کمیته پارلمانی یک سری جلسات را با توجه به نگرانی ها در مورد شیوه های فروش تهاجمی آغاز کرد، که در ماه های اخیر در رسانه های خبری روی آن تاکید شده بود. 

مطالب بیشتر
قوانین شبکه های اجتماعی که هر کارآفرین باید آن را بداند

به نظر نمی آمد بانک با توجه به گزارشات بدست آمده به طور جدی آسیب دیده باشد: ماه گذشته، TD رشد درآمد سه ماهه قوی را گزارش کرده است.

روز دوشنبه، شرکت تحقیقات بازار کانتار میلوارد گزارش خود را در رابطه با ۱۰۰ برند ارزشمند منتشر کرد.

بانک TD در این بین جایگاه ۵۶ ام را در بین فهرست جهانی داشت، و از سال گذشته ارزش برندی معادل ۱۸/۵۵ میلیارد دلار بدست آورده بود.

تنها شرکت کانادایی که جایگاه بالاتری از TD داشت شرکت رقیب، بانک رویال، با جایگاه ۴۷ام بود. 

کانتار میگوید چنین رتبه و جایگاه بندی هایی اهمیت دارد، زیرا نسبتی بین برندهای قوی و عملکرد مالی کسب و کارها وجود دارد.

این شرکت طی ۱۲ سال روند کاری ۱۰۰ برند برتر را پیگیری کرده بود و در آن زمان دریافته بود، این شرکت ها ارزش رشد ۵۰ درصدی داشته اند. 

صندلی TD برای بانک به صورت انحصاری و اختصاصی خارج از تورنتو ساخته شده است. تقریبا ۱۰۰ عدد از این صندلی ها در بازار به عنوان بخشی از دکوراسیون و پشتیبانی مالی استفاده شده است که شامل مرکز راجر در تورنتو و صحنه جونوس میشود.

نسخه جدیدی از این صندلی شروع به تولید کرده است و ندرتا جای این صندلی ها را میگیرد. 

دو سوم از کانادایی ها تشخیص میدهند که صندلی ها مربوط به TD است، حتی زمانی که این صندلی ها در کنار برند یا لوگو TD قرار نگرفته باشد.

خانم مک گالین می گوید این برای یک بانک در بازاری که بازاریابی سرویس های مالی «دریایی از تشابهات» دارند، دستاورد بزرگی است. 

مطالب بیشتر
ActionIQ موفق شد ۳۰ میلیون دلار بدست آورد

تا پاییز TD هزینه زیادی بر روی تبلیغات تلویزیونی، چاپی، دیجیتال، رادیویی و محیطی خواهد داشت. 

در حالیکه یک صندلی به طور کلی یک وسیله تزيینی به شمار می آید، او دریافت که میتواند از آن به عنوان سمبل تغییر در جایگاه بانک استفاده کند. 

خانم مک گالین گفته است «در حالیکه صندلی هنوز هم یک نماد فیزیکی است، اما اکنون بسیار بیشتر نمایانگر اطمینان مالی نیز می باشد.»

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید