صنعت بازاریابی در دست زنان

صنعت بازاریابی در دست زنان

صنعت بازاریابی در دست زنان

صنعت بازاریابی به غیر از بخش CMO بطور غالب در دست زنان است

  • برطبق داده های جدید مارکتینگ دایو در خصوص گروه های تجاری، شصت و هفت درصد از اعضای سرویس گیرنده انجمن تبلیغات بین المللی (ANA) زنان هستند، این درحالی است که تنها ۴۵٪ از مدیران ارشد بازاریابی عضو ANA شامل زنان میشود.
  • درمیان اعضا ANA، ۷۴٪ سفید پوست، ۱۰٪ آسیایی، ۸٪ از بومیان آمریکای لاتین، ۶٪ سیاه پوست و ۲٪ از آنها از دیگر نژادها هستند.
  • زمانیکه به مبحث مدیران ارشد بازاریابی میرسیم این نسبت ها برابر است با ۸۷٪ سفیدپوست، ۵٪ از آمریکای لاتین  و آسیا و ۳٪ درصد سیاهپوست میشود. این یافته ها همچنین مشخص میکند که ۹۶٪ از عضویت کلی ANA هتروسکسوال بوده و کمتر از ۱٪ آنها معلولیت دارند. بازاریابی تنوع بسیار زیادی دارد اما سمت مدیربازاریابی ارشد معمولا تنوع زیادی ندارد.
  • از سال ۲۰۱۱ تا فوریه ۲۰۱۸، ANA از اعضای خود درخواست کرد که به صورت داوطلبانه و ناشناس به سوالاتی که در خصوص جنسیت، نژاد و عقاید، تمایل جنستی و جنسیت وجود داشت، پاسخ دهند. این نتایج با تحقیقی که قبلا در خصوص برابری جنسیت و تفاوت عقاید میان مدیران ارشد بازاریابی وجود داشت، مقایسه شد. 

با توجه به صحبت های مدیر گروه، کریستین مایا : تحلیل ANA نشان میدهد در حالیکه نیروی کار بازاریابی را عمدتا زنان تشکیل میدهند اما این حضور پررنگ الزاما در سمت های بالای رهبری دیده نمیشود.

بر اساس یک مطالعه که اواخر ماه مارس منتشر شد، این صنعت حتی در مواردی که به جنسیت ارتباطی نداشته و مربوط به عواملی نظیر نژاد میشده است بسیار ضعیف عمل کرده و تنها ۱۳٪ از رهبران بازاریابی رنگین پوست هستند. 

مطالب بیشتر
سهم آمازون از کیک تبلیغات

بازاریاب ها و گروه های تجاری ابتکارات زیادی برای مبارزه بر این عدم وجود تنوع معرفی کرده اند.

برای مثال، ANA یک «کارت امتیاز دگرگونی» را آزمایش کرده است که در آن ، برحسب موفقیت رهبران، در کل این صنعت منتشر خواهد شد.

همچنین در سال گذشته SeeHer یا «آن زن را ببین» را راه اندازی کرد. پروژه ای که به بازاریابان ابزارها و داده های لازم برای کمک به تصمیم گیری های بهتر در خصوص برابری جنسیتی در کمپین هایشان داده میشد. 

در روشی مشابه، تولید کننده یک برند نوشیدنی الکلی، اوایل امسال کمپین «پیشنهاد آزار» را راه اندازی کرد که در آن از آژانس ها و تولیدکنندگان محتوا درخواست کرد که با شرکتی کار کنند که حداقل از یک مدیر زن برای کار در پروسه خلاقانه استفاده شده است، کار کنند.

  CPG یکی از شرکت های زیرمجموعه هلدینگ غول آسا یونیلیور نیز  تضمین کرده است که تا سال ۲۰۲۳ سرمایه گذاری بر روی تعداد استارت آپ هایی که توسط زنان راه اندازی شده است را دو برابر کند تا به برابری جنسیتی دست یابند.

منبع : مارکتینگ دایو

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید