تبلیغات تلویزیونی آمازون دو برابر میشود

تبلیغات تلویزیونی آمازون دو برابر می شود

آمازون در حال حاضر سومین شرکت پر تبلیغ و خرج کننده در تلویزیون با درآمد تلویزیونی نزدیک به ۵/۱۱ میلیارد پوند در سال ۲۰۱۸ میباشد که این میزان درآمد را به لطف کسب و کار آنلاین خود بدست آورده است.

کسب و کارهای آنلاینی مانند آمازون و گوگل به طور فزاینده ای سرمایه گذاری خود در تبلیغات تلویزیونی را افزایش داده اند زیرا اینکار به آنها کمک میکند که علیرغم چالش های اقتصادی جایگاه خود را حفظ کنند.

آمازون سال گذشته نسبت به سال ۲۰۱۷، ۲۱٪ بیشتر صرف هزینه های تبلیغات تلویزیونی خود کرد.

این سرمایه گذاری ۶۰ میلیون پوندی بر روی تبلیغات این غول خرده فروشی را تبدیل به سومین شرکت بزرگ از نظر خرج کردن های تبلیغاتی کرد و آن را بعد از شرکت های پراکتر و گمبل (با ۱۶۹میلیون پوند) و رکیت بنکیسر (۷۹ میلیون پوند) قرار داد.

با وجود شرکت های تبلیغاتی مانند گوکل و Just Eat and Trivago کسب و کارهای آنلاین همچنان در دسته بندی بزرگترین شرکت هایی هستند که برای تبلیغات تلویزیونی خود هزینه کرده و در سال ۲۰۱۸ هزینه ای برابر با ۷۶۰ میلیون پوند کرده اند که این میزان ۷٪ بیش از سال گذشته بوده است.

طبق داده های بدست آمده از شرکت بازاریابی Thinbox بریتانیا که در بخش تلیغات رسانه ای فعال است، به طور کلی، درآمد آگهی تلویزیونی بریتانیا (از جمله پخش تلویزیونی و اسپانسرها، VOD، تبلیغات تلویزیونی تعاملی) در سال 2018 به 5/11 بیلیون پوند رسید.

این آمار یک سال عادی است و به رغم چالش های اقتصادی موجود و ورشکستگی ها این نرخ از سرمایه گذاری در رسانه ها افزایش داشته است.

مطالب بیشتر
بازاریابی جهانی صنایع دستی ایران

غذا، که دومین رده را در تبلیغات تلویزیونی به خود اختصاص داده است، با 3٪  کاهش به 534 میلیون پوند رسید، در حالی که مواد آرایشی و بهداشتی با 1٪  افزایش به 437 میلیون پوند رسید.

برای تبلیغات سرگرمی و اوقات فراغت در حدود 380 میلیون پوند بوده است که این میزان با ۱۸ درصد افزایش به 378 میلیون پوند رسید.

افزایش بزرگی در هزینه های مالی تبلیغاتی بخشی از سرمایه گذاری های Capital One و Visa بوده است که بخاطر پس از مدتی توقف در پرداخت هزینه تبلیغاتی، مجددا تصمیم به بازگشت به این عرصه را گرفتند.

لیندزی کلی، مدیرعامل Thinkbox، می گوید: ”تلویزیون یک فضای قابل اعتماد و به شدت تاثیر گذار برای برندها می باشد و ما شاهد نشانه هایی هستیم که در آن دیده میشود پول مجددا به سمت تبلیغات تلویزیونی بازگشته و تلویزیون به محیط های آنلاین بی کیفیت تر که نمیتوانند محیطی امن برای برندها را تضمین کنند،باز میگردد. “

این نشان میدهد که تلویزیون قدرت خود برای سودرسانی به شرکتی نظیر آمازون، که به خوبی نیاز مشتریان خود را درک میکند، دارد و تلویزیون میتواند موجب موفقیتش شود.

در سال گذشته ۸۶۷ تبلیغ کننده که یا جدید بوده و یا بازگشت مجدد داشتند ( پس از یک فاصله پنج ساله) به سمت تلویزیون بازگشتند.

این درحالی است که متوسط هزینه هر هزار تبلیغ در بازدید تبلیغات رسانه ای تلویزیون سالانه ۱٪ افزایش داشته و به ۵/۱۳ پوند در هر تبلیغ رسده است و تبلیغات تلویزیون اکنون ۲۱٪ ارزان تر از یک دهه گذشته شده است.

مطالب بیشتر
جام super Bowl ad meter

طبق گفته BARB، یک کمپین تلویزیونی در بریتانیا به طور میانگین ۲۴۰ میلیون بازدید کننده دارد و تبلیغات تلویزیونی ۷۱ درصد از کل بازگشت سود را تضمین میکند.

منبع: مارکتینک ویک

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید