بازاریابی اپلیکیشن اندروید

دولوپرهای غیرایرانی چگونه میتواند در بازار اپلیکیشن ایران کسب درآمد کنند؟

بازاریابی اپلیکیشن اندروید

با توجه به آخرین آمار ICT که توسط وزارت آمادر جمهوری اسلامی ایران گرفته شده است، دستگاههای اندروید در بازار گوشی های هوشمند ایران غالب هستند و ۸۴ درصد از ۳۴ میلیون دستگاه موجود را در بر میگیرد

این بازار جذاب نیست؟ پس چگونه میتوان به مخاطبان ایرانی دسترسی پیدا کرد؟ 

قبل از هر چیز، گوگل پلی را فراموش کنید.

چون ایرانیان بخاطر عدم وجود خدمات پرداخت بین المللی که ناشی از تحریم ها می باشد، امکان پرداخت ندارند.

با این وجود، برخی از ایرانیان از گیفت کارت برای خرید از فروشگاه گوگل پلی استفاده می کنند، البته این کار عمومیت ندارد.

گران نباشید، همیشه جایگزینی وجود دارد.

علیرغم تحریم، ایرانیان فروشگاه های محلی اندروید را توسعه داده اند. کافه بازار، Iranapps، Myket، Cando، ParsHub بعضی از سیستم عامل های محلی وجود دارد که به عنوان جایگزینی برای فروشگاه گوگل پلی در ایران کار می کنند.

بعضی از این سیستم عامل ها به توسعه دهندگان خارجی اجازه می دهند برنامه های خود را به کاربران ایرانی بفروشند.

کافه بازار محبوب ترین پلتفرمی است که دارای انحصار crackin بوده و بیش از ۹۷ درصد از سهم بازار داخلی را به خود اختصاص داده است.

این پلتفرم مکانی برای حمایت از توسعه دهندگان غیر ایرانی است که علاقه مند به فروش برنامه های خود در ایران هستند.

امیر حقیقت، نماینده کافه بازار، به ترند گفت که حدود 120 ناشر غیر ایرانی ، بیش از 800 برنامه با کیفیت بالا در کافه بازار دارند و به کاربران ایرانی خدمات ارائه می دهند.

مطالب بیشتر
دنیای دیجیتال مارکن ۲۰۱۸- کنفرانس بازاریابی دیجیتال

حقیقت در ادامه میگوید که توسعه دهندگان غیر ایرانی می توانند با این شرکت قرارداد امضا کرده و سهم 70 درصدی سود خود را از فروش برنامه یا خرید نرم افزار دریافت کنند.

همکاری با کافه بازار در صنعت فناوری منطقه ای، از جمله آذربایجان، به خصوص برای جامعه توسعه دهندگان، امکان پذیر است.

ناشران خاصی در ایران هستند که با توسعه دهندگان برتر در سراسر جهان مذاکره می کنند و محلی برای برنامه های کاربردی و بازی هایی که این دولوپرها برای مخاطبان فارسی زبان ارائه می کنند.

یکی دیگر از فروشگاه های محلی اندروید Myket نام دارد، که بیش از 8 میلیون کاربر فعال از آن استفاده میکنند و از دولوپرهای غیرایرانی نیز پشتیبانی میکند. 

به گفته سپهر خادم، مدیر دفتر بازاریابی Myket، برنامه های خارجی در مقایسه با برنامه های ایرانی، سهم کمی در این فروشگاه دارند؛ با این وجود، بازی هایی که در خارج از کشور به فروش میروند به شدت با بازی های ایرانی رقابت می کنند.

خادم معتقد است که برنامه های اندرویدی خارجی دارای پتانسیل زیادی در بازار ایران هستند. بنابراین، نه تحریم ها، و نه فقدان زبان فارسی دولوپرهای خارجی مشکلی ایجاد نمی نماید. 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید