استفاده از AR برای جستجو

در آینده نزدیک چگونه بدنبال اطلاعات میگردیم

استفاده از AR برای جستجو

تکنولوژی سریعا حرکت میکند – اما انسان ها به همان سرعت میتوانند راه هایی بیایند که تکنولوژی را دقیقا برای همان کاری که میخواهند استفاده کنند.

تحقیقات قبلی ما برای بدست آوردن اطلاعات بسیار آهسته و خسته کننده بود، هرچند مسلما این تحقیقات عمیق تر بودند.

قبل از انتشار گسترده آن در اینترنت، ما برای دستیابی به اطلاعات به کتابخانه ها می رفتیم و از میکروفیش ها و کاتالوگ های کارتی استفاده میکردیم.

اما در حال حاضر، با شروع الگوریتم های پیچیده ماشین های یادگیرنده، تمام چیزی که به آن نیاز داریم تایپ کردن چند کاراکتر در گوگل است و پس از آن موتورهای جستجو تقریبا تشخیص میدهند که ما بدنبال چه چیزی هستیم. 

در اینجا بر روی کلمه «تقریبا» تاکید میکنم.

به نظر میرسد که بسیاری از افرادی که در جوامع تکنولوژی هستند بدنبال راهی هستند که ماشین های مورد اعتماد ما بتوانند از طریق آن درخواست های اطلاعاتی ما را به انجام برسانند. اما چگونه؟

واقعیت افزوده

 

افرادی بسیاری با واقعیت افزوده (AR) آشنا هستند ، جایی که شما در جهان متفاوت دیجیتالی غوطه ور خواهید شد. در حال حاضر، سخت افزارهایی که برای AR ساخته میشوند بسیار گران هستند.

با اینحال، واقعیت افزوده (AR) مسیر دیگری برای جستجوی اطلاعات ارائه میدهد.

بجای اینکه بخواهید از هدفون استفاده کنید که واقعیتی به دور از دیگران و مصنوعی برای شما ایجاد میکند، AR به پوشش اطلاعات از محیط اطراف میپردازد که بر روی گوش هوشمند، لپ تاپ یا رایانه شما ظاهر می شود.

مطالب بیشتر
بازاریابی داده ها در سال ۲۰۱۷

گرچه امکان استفاده از این سیستم بر روی رایانه شخصی وجود دارد، اما هدف اصلی تحقیقات AR که تا دیر وقت به طول می انجامد، این است که چگونه حضور شما را به عنوان یک مصرف کننده برای یک سرویس یا محصول همیشگی کند. 

به عنوان مثال، اگر شما از یک شهر در ایالات متحده بازدید کنید، مثلا، بوستون ماساچوست، و از کنار یک موزه علمی بگذرید، ممکن است بخواهید بلافاصله اطلاعات خاصی از آنجا را بدانید.

ساعات کار آنجا چیست؟ هزینه های بلیط چقدر است؟ چه نمایشگاهی دارد؟

قبل از AR، شما از جستجوگر گوگل برای رسیدن به تمام این اطلاعات استفاده می کردید.

با اینکه گوگل پاسخ های سریعی ارائه میدهد،اما وب سایت ها از بخش های جداگانه ای برای هر یک از اطلاعات خود طراحی می شوند.

با استفاده از AR، می توانید دوربین گوشی هوشمند خود را به سمت موزه بگیرید و در حالی که هنوز موزه بر روی صفحه شما وجود دارد، یک پوشش شفاف ظاهر می شود و اطلاعات اولیه را بلافاصله ارائه می دهد.

این به این معنی است که شما می توانید ساعت ها و جزئیات خرید بلیط را روی صفحه ببینید.

شما مجبور نیستید آن ها را در گوگل جستجو کنید. 

اگر میخواهید یک تور مجازی 3D از برخی از نمایشگاه ها ببینید، روی ساختمان ضربه میزنید و گزینه هایی برای شما باز می شود تا بتوانید نگاهی به آنچه در موزه است بیندازید.

خرید بلیت نیز آسان است؛ تمام کاری که باید انجام دهید این است که بر روی آیکون “خرید بلیط” کلیک کنید – AR امکان انجام چنین کاری از هر بخشی را میدهد و شما میتوانید بلافاصله نقل و انتقال مالی داشته باشید. 

مطالب بیشتر
دست های روباتیک هفت-یازده شما را بخاطر اهدا پول تشویق میکنند
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید